Wijziging leveringsvoorwaarde van Dahua reserve onderdelen


Geplaatst op 27-03-2019


Beste lezer,

Voorwaarden voor het leveren van Dahua reserveonderdelen gewijzigd
Osec heeft de voorwaarden voor het aanleveren van nieuwe onderdelen van Dahua-producten veranderd. Vanaf heden worden nieuwe onderdelen alleen geleverd als het serienummer bij ons bekend is. Daarnaast dienen de defecte componenten retour gestuurd te worden.

Waarom is het serienummer belangrijk?
Veel van de door Osec geleverde producten zijn voorzien van een serienummer (S/N). Dit is een uniek nummer dat doorgaans te vinden is op een etiket op de doos of op een sticker op het apparaat zelf. Een serienummer is altijd uniek. Daarom wordt dit ook vaak toegepast voor identificatie in de clouddiensten van de fabrikant. Ieder product heeft een eigen serienummer. Zowel Osec als de fabrikant koppelen hier de gehele geschiedenis van het product aan. Aan de hand van dit serienummer kunnen we zien welk model het betreft, wanneer het geproduceerd en geleverd is en uit welke componenten het bestaat.

Wanneer vragen we om een serienummer en wat doen we ermee?
Indien er sprake is van een defect onderdeel, sturen wij dit alleen toe ter vervanging als het serienummer bij ons bekend is. Alleen zo kunnen wij achterhalen wanneer het product bij ons besteld is en om welk onderdeel het precies gaat. Heeft uw recorder bijvoorbeeld een kapotte ventilator? Dan sturen wij pas een nieuwe ventilator op als wij het serienummer hebben ontvangen. De fabrikant registreert vervolgens de nieuwe onderdelen. De fabrikant gebruikt deze informatie zowel voor kwaliteitscontrole als het verbeteren van de producten. De defecte producten dienen wel weer teruggestuurd te worden naar de RMA van Osec. 

Met vriendelijke groet,
Uw Osec Team!



Zoeken in nieuws

Nieuws Categorieën